ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت جهنمی؛ معرفی دوج چلنجر DEMON اولین درگستر تولید انبوه جهان

هر ذهنیتی که در مورد دوج هلکت داشتید را کنار بگذارید. هلکت با 707 اسب بخار قدرت در مقابل DEMON  تنها یک دست گرمی به شمار می رود. اگر باور نمی کنید که چنین چیزی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

هر ذهنیتی که در مورد دوج هلکت داشتید را کنار بگذارید. هلکت با 707 اسب بخار قدرت در مقابل DEMON  تنها یک دست گرمی به شمار می رود.

اگر باور نمی کنید که چنین چیزی ممکن نیست توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم:

سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان در شتاب گیری صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت. 2.3 ثانیه زمان مورد نیاز برای رسیدن به این سرعت است.

بدون احتصاب roll-out این زمان معادل 2.1 ثانیه خواهد بود. این خودرو از بوگاتی شیرون 2.4 ثانیه و تسلا P100 با 2.3 ثانیه نیز سریع تر خواهد بود. تمامی این ها در حال است که Demon بر خلاف رقبا که از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند، محور متحرک عقب است.

سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان در مسیر 1.4 مایل یا درگ. این شیطان بزرگ در عرض 9.65 ثانیه و با حداکثر سرعت 140 مایل بر ساعت مسیر 407 متری درگ را طی می کند.

این بدین معنا است که از تمامی ابرخودروهای اروپایی و میلیون دلاری یعنی مک لارن P1، پورشه 918 اسپایدر و فراری سریع تر است. تنها شاید بوگاتی شیرون توانایی رقابت با این هیولا را داشته باشد.

بالاترین شتاب جانبی G وارد شده به یک خودروی تولید انبوه با این خودرو تجربه می شود. فشار 1.8 G در حین شتاب گیری با Demon به شما وارد خواهد شد.

اولین خودروی تولید انبوه که در حین شتاب گیری چرخ های جلوی آن به کلی از زمین جدا می شود (به اصطلاح اهالی فن ویلی می شود). در واقع این دوج رکوردی را هم در کتاب گینس به ثبت رسانده است. گرچه تنها 0.89 m چرخ های جلویی به صورت ویلی در آمده اند اما در هر صورت این خود یک رکورد جهانی در این زمینه است.

دوج بیش از 97 قطعه جدید برای این هیولا طراحی و استفاده کرده  و یک سری از قطعات اضافی را حذف و در نقاطی هم از قطعات بسیار سبک وزن استفاده کرده است.

گرچه موتور Demon همانند هلکت یک واحد V-8 تجهیز شده به سوپرشارژر است، اما به غیر از سر سیلندر، باقی بخش ها بازطراحی شده اند.

در حالی که هلکت 707 اسب بخار قدرت و 650 پوند بر فوت نیرو تولید می کرد. Demon با بنزین اکتان 91 808 اسب بخار قدرت و 717 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند.

این افزایش قدرت می تواند مفید واقع شود اما برای رسیدن به چنین عملکردی قطعا کافی نخواهد بود.

کرایسلر به عنوان مالک برند دوج تصمیم گرفته تا تنها 3000 دستگاه از مدل Demon را برای بازار امریکا بسازد و 300 دستگاه را نیز به مشتریان کانادایی تحویل دهد.

وقتی که یکی از این 3300 نسخه را بخرید به شما یک کوپن داده می شود. سپس با پرداخت یک دلار کیت مسابقه ای را دریافت خواهید کرد که در آن هرچیزی که برای تبدیل شدن Demon از حالت خیابانی به حالت مسابقه ای نیاز دارید در آن قرار داده شده است.

یک جفت چرخ جلوی سبک تر با سایز کوچکتر، به صورت استاندارد لاستیک های 315 Nitto NT05R درگ رادیال قرار داده شده است.

دو لاستیک دیگر برای چرخ های عقبی و همینطور یک جک مخصوص به منظور تعویض این لاستیک از دیگر جایزه هایی است که برای خریدار قرار داده شده است.

یک دکمه جادویی هم بر روی کنسول قرار داده شده است که می توانید با انتخاب آن سیستم سوخت رسانی را به حالت استفاده از بنزین با اکتان 100 ببرید.

بعد از این کار به کمک سنسورهای تعبیه شده میزان اکتان خودرو اندازه گیری می شود و اگر از مرز 100 گذشت، تمامی تنظیمات موتور و تایمینگ آن ریست خواهد شد تا حداکثر میزان قدرت که در حدود 840 اسب بخار و 770 پوند بر فوت گشتاور است را تولید کند.

در این حالت به کمک یک ورودی فعال هوای گرم اطراف موتور را می مکد تا دمای سوپرشارژر تا 45 درجه فارنهایت کاهش پیدا کند.

هوای خنک تر به معنای تراکم بیشتر است و این به معنای هوای بیشتر در محفظه احتراق و در ادامه انفجار بزرگ تر و در نهایت تولید قدرت بیشتر است.

یک محفظه بزرگ هم به این منظور بر روی کاپوت قرار گرفته است. وزن خودرو هم در حدود 100کیلوگرم به نسبت هلکت کاهش پیدا کرده است.

به صورت استاندارد این خودرو تنها یک صندلی دارد و اگر صندلی سرنشینان را هم بخواهید باز باید به سراغ آپشن های یک دلاری آن بروید. هر صندلی معادل یک دلار قیمت خواهد داشت.

یک سیستم فرمان جدید، ترمزهای کوچکتر، استفاده از مواد جدید برای کاهش صدای وارده به کابین، چرخ های سبک تر، سیستم صوتی و حذف چرخ زاپاس از دیگر تغییرات است.

با این حال جالب است بدانید که علیرغم این عملکرد درخشان و کم نظیر، خریداران دمون عملا مجاز به ثبت رکورد با این خودرو نیستند، چرا که بر اساس قوانین فدراسیون اتومبیل رانی و سازمان های مربوطه، خودرویی با شتاب و عملکرد دمون نیاز به سیستم های ایمنی مسابقه ای نظیر تور محافظ، رول کیج و امثال این موارد دارد و دمون در حالت کارخانه ای از چنین تجهیزاتی بی بهره است.

بنابراین خریداران دمون یا باید از سنجش عملکرد نهایی خودرو خود بر روی مسیر درگ خودداری کنند و یا با تبدیل این شیطان سرخ به نمونه ای کاملا مسابقه ای به جنگ رقبای تا بن دندان مسلح (سایر درگسترهای حرفه ای) بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    ای کاش این نمادها رو نداشت

    • m.sarv
      m.sarv | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

      چرا؟

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    منتظر فصل جدید گرندتور که هاموند با این هیولا بره روی مخ کلارکسون و جیمز می ???

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    غول مرحله آخر کمپانی ای که همه فکر میکردن بازیو به فورد و شورلت باخته!!!!!

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

    با این مشخصات که واقعا یه هیولاس ?
    در مورد قیمتش صحبتی نیست؟

    • m.sarv
      m.sarv | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

      همیشه از شورلت و فورد بیشتر دوستش داشتم

مطالب پیشنهادی