ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیر عامل پورشه: تسلا را رقیب خود نمی دانیم

حدود دو سالی می شود که آقای الیور بلوم بر صندلی ریاست کمپانی آلمانی پورشه تکیه زده است. قبل از او آقای ماتیاس مولر عهده دار این سمت بود که با تصمیمات اتخاذ شده به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

حدود دو سالی می شود که آقای الیور بلوم بر صندلی ریاست کمپانی آلمانی پورشه تکیه زده است. قبل از او آقای ماتیاس مولر عهده دار این سمت بود که با تصمیمات اتخاذ شده به کمپانی مادر یعنی فولکس واگن نقل مکان کرده و اکنون مدیریت این کمپانی بزرگ را بر عهده دارد. این تغییرات احتمالا به دلیل رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی در گروه فولکس واگن انجام شد.

به هر ترتیب آقای بلومه که قبلا مدیر بخش تولید پورشه بود، با ارتقای سمت اکنون به عنوان مدیر عامل این شرکت پر افتخار شناخته می شود.

همانطور که قبلا نیز به اطلاعتان رسانده ایم، کمپانی پورشه بر اساس استراتژی جدید خود وارد عرصه خودروهای الکتریکی خواهد شد.

در این راستا کانسپت Mission E اولین خودروی تمام برقی این شرکت خواهد بود که از سال 2019 وارد فاز تولید می شود. در ادامه نیز این کمپانی قصد دارد تا سال 2023 نیمی از محصولات خود را با پیشرانه های الکتریکی راهی خیابان ها کند.

برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که اولین خودروی برقی پورشه رقیب مستقیم تسلا مدل S خواهد بود، اما آقای بلوم در مصاحبه با فایننشال تایمز تاکید کرده که قرار نیست این اتومبیل با مدل S رقابت کند. وی در این باره گفته:

پورشه از روش های اختصاصی خود پیروی می کند. ما در گذشته این راه را در پیش گرفته ایم و در آینده نیز آن را ادامه خواهیم داد. بنابراین خیلی مهم نیست که تسلا چه کاری انجام می دهد.

آقای بلوم در ادامه صحبت های خود به تمجید از بنیانگذار و مدیر عامل تسلا پرداخته و از ایلان ماسک به خاطر نوآوری هایی مثل استفاده از صفحه نمایش بزرگ به اندازه ipad و کمک به پیشرفت صنعت خودرو تشکر کرده است. البته آقای بلوم بیشتر به خاطر "برداشتن گام نخست" تسلا را شایسته احترام می داند.

اگر چه پورشه و تسلا هر دو جزو خودروسازان مطرح دنیا هستند، اما ساخته های آنها تفاوت های بنیادینی با هم دارند. در حالی که پورشه جزو برندهای سنتی به حساب می آید، تسلا نام خود را به عنوان یک خودروساز پیشرفته بر سر زبان ها انداخته است. مدیر عامل پورشه افزوده که سود ده بودن امری حیاتی برای این کمپانی است، اما برای تسلا این مساله چندان اهمیت ندارد.

در مقطع زمانی کنونی، اوضاع برای پورشه بسیار مطلوب است؛ زیرا آمار فروش محصولات این شرکت بیش از هر زمان دیگری بوده و سود مناسبی هم عاید آن می شود.

بد نیست بدانید خودروهای پورشه به طور میانگین 99,000 دلار قیمت داشته و فروش هر یک از آنها سودی برابر با 17,250 دلار نصیب این خودروساز آلمانی می کند. طبق آمار، در شش ماهه نخست امسال پورشه موفق به فروش 126,497 خودرو شده است.

با توجه به این آمار و حاشیه سود بالایی که پورشه دارد، این کمپانی می تواند بر روی موفقیت Mission E و مدل های بعدی به خوبی سرمایه گذاری نماید.

شاید در آینده محصولات پورشه آنقدر پیشرفته شوند که این بار ایلان ماسک به تمجید از آنها پرداخته و مدیریت الیور بلومه را تحسین کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • soltani
    soltani | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    ??

  • jamalifar
    jamalifar | ۹ مهر ۱۳۹۶

    میگم اسمت یکم مورد دار نیست؟؟؟ احیاناً؟؟

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۹ مهر ۱۳۹۶

    nhvi

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ مهر ۱۳۹۶

    کی نظر تورو خواست چاقال،وقتی بازارتو کساد کرد بعد بیا چرت بگو

  • Ghasem Soltani
    Ghasem Soltani | ۹ مهر ۱۳۹۶

    انصافا کمی تعصب بیجاره کنار بذارید و طبق امار ارقام حرف بزنید ببینید تسلا کجاش تا الان سود ده بود و کجا جای امیدی هست ،جز چند تا نشریه کی خودرو سازی تسلا رو میشناسه و قبول داره. لطفا مطالعه کنید ایده های خودرو الکتریکی از کی و کجا مطرح بوده و چرا جدی گرفته نمیشه.

    • سامان
      سامان | ۹ مهر ۱۳۹۶

      شما سود نگران سود تسلا نباشید ، خیز عظیم خودروسازان برای تولید تجاری خودروهای الکتریکی با حرکت تسلا شروع شد . شما هم کمی تحقیق بفرمایید و مقایسه خودروهای تسلا با دیگر خودروهای سوپر اسپرت جهان را در یوتوب مشاهده کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی