ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل آئودی: خودروسازان آلمانی به زودی به تسلا خواهند رسید

نشریه آلمانی فوکوس (Focus) چندی پیش مناظره‌ای بین مارکوس سودر (Markus Söder) نخست وزیر باواریا و مارکوس دوئسمن (Markus Duesmann) مدیرعامل آئودی ترتیب داده بود. بخشی از این مناظره جالب به بازار خودروهای برقی و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

نشریه آلمانی فوکوس (Focus) چندی پیش مناظره‌ای بین مارکوس سودر (Markus Söder) نخست وزیر باواریا و مارکوس دوئسمن (Markus Duesmann) مدیرعامل آئودی ترتیب داده بود. بخشی از این مناظره جالب به بازار خودروهای برقی و وضعیت برندهای آلمانی در برابر تسلا اختصاص داشت.

تردیدی نیست که در حال حاضر تسلا در بازار اتومبیل‌های الکتریکی پیشگام بوده و بقیه خودروسازان در تعقیب آن هستند. به گفته آقای دوئسمن برتری این شرکت آمریکایی زیاد ادامه‌دار نخواهد بود، چرا که شتاب پیشرفت آئودی بسیار بالا است. مدیرعامل آئودی پا را فراتر نهاده و گفته در رابطه با تکنولوژی‌ باتری‌های لیتیومی، تسلا جلوتر از بقیه نیست.

مارکوس دوئسمن مدیرعامل آئودی

این قسمت از صحبت‌های آقای دوئسمن با نظرات باب لوتز (Bob Lutz) کاملا همخوانی دارد. آقای لوتز پیش‌تر در این مورد گفته بود تسلا برتری خاصی نسبت به رقبای خود ندارد، زیرا آنها نیز می‌توانند پک باتری مشابهی تولید کنند. بد نیست بدانید آقای لوتز سابقه فعالیت به عنوان مدیر رده‌بالا در سه شرکت فورد، کرایسلر و جنرال موتورز را در کارنامه داشته و جزو کارشناسان برجسته جهان خودرو محسوب می‌شود.

باب لوتز در کنار ایلان ماسک

مشخص نیست که آقای دوئسمن با علم به دستاوردهایی که قرار است در همایش موسوم به «روز باتری تسلا» (Tesla Battery Day) معرفی شوند، عقاید خود را مطرح کرده یا خیر؛ شاید هم مدیرعامل آئودی این دستاوردها را مثل برخی از گفته‌های قبلی ایلان ماسک همراه با مبالغه می‌داند و اعتقاد دارد که به این زودی‌ شاهد عملی شدن آنها نخواهیم بود.

با توجه به اینکه همایش روز باتری تسلا چند بار به تعویق افتاده، می‌توان گفت که فعلا حق با آقای دوئسمن است. نکته تامل‌برانگیز دیگر اینکه شرکت‌هایی مثل SVolt و CATL به پیشرفت‌های شگرفی در زمینه باتری دست یافته و هر موقع که لازم باشد، می‌توانند باتری یک میلیون کیلومتری خود را به آئودی بفروشند.

آئودی

احتمالا به خاطر توافقات اولیه با این شرکت‌ها است که مدیرعامل آئودی با اعتماد بنفس زیادی از رقابت با تسلا سخن می‌گوید. جالب اینکه آقای سودر هم ضمن تمجید از ایلان ماسک، افزوده ژرمن‌ها به لطف مهندسی بالای خود می‌توانند در بازار خودروهای الکتریکی پیشتازی کنند.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهند در آینده نزدیک شاهد یک رقابت تمام‌عیار خواهیم بود، رقابتی که در یک سوی آن خودروسازان آلمانی و در سوی دیگر تسلا حضور خواهد داشت. آیا تسلا و ایلان ماسک خواهند توانست با این غول‌ها رقابت کنند؟ نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saman_
    saman_ | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    یک سنت همیشگی اینه که آلمانیا در هیچ چیز اولین نیستن ولی به بهترین در همه چیز تبدیل میشن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

      خیر

مطالب پیشنهادی