ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غول فین‌تک جک ما؛ پلتفرم Alipay بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فعال دارد

سرویس پرداخت مبتنی بر فناوری کمپانی علی بابا روز به روز در حال گسترش است و حالا آمار حاکی از آن هستند که Alipay، پلتفرم پرداخت زیر مجموعه «گروه انت» (Ant Group) حدود ۱.۳ میلیارد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

سرویس پرداخت مبتنی بر فناوری کمپانی علی بابا روز به روز در حال گسترش است و حالا آمار حاکی از آن هستند که Alipay، پلتفرم پرداخت زیر مجموعه «گروه انت» (Ant Group) حدود ۱.۳ میلیارد کاربر فعال سالیانه دارد.

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، اکثر جمعیت ۱.۳ میلیاردی کاربران فعال سالیانه سرویس «Alipay» از کشور چین هستند، در حالی که مابقی آنها نیز زیرمجموعه‌ای از گروه همکاران علی بابا در کشورهای هند، تایلند، کره جنوبی، فیلیپین، بنگلادش، هونگ کونگ، مالزی، اندونزی و پاکستان هستند.

طی سال‌های اخیر گروه انت سعی داشته اتکای خودش بر محصولات اقتصادی را در پاسخ به محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت فین‌تک کاهش دهد. تنسنت، رقیب اصلی علی بابا محدودیت‌های کمتری داشته و به همین ترتیب سهم بسیار بزرگتری از اقتصاد کشور چین را در اختیار دارد اما هرگز به موفقیت Alipay دست نیافته، هرچند طی سال‌های اخیر تعداد کاربران WeChat Pay رو به رشد حرکت می‌کند.

مدتی پیش علی بابا در حرکتی نمادین نام «Ant Financial» را به «Ant Group» تغییر داد و بعد از آن نیز این شرکت خودش را یک «کمپانی تکنولوژیک» معرفی می‌کند تا بتواند مسیرهای پرداخت بیشتری به مردم ارائه کند، و در سوی دیگر زیرساخت‌های فروش دیجیتالی نوینی به بانک‌ها، موسسات بیمه و سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارائه کند. از طریق اپلیکیشن Alipay مردم به مجموعه‌ای از خدمات پرداخت از شرکت‌های سوم‌شخص نیز دسترسی دارند.

تا ماه مارس سال جاری، سیستم مدیریت پرداخت و نقل و انتقال پول انت، موفق شده حدود ۴ تریلیون یوان (معادل با ۵۷۰ میلیارد دلار) دارایی را در زیرشاخه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری بازاری و خدمات مختلف تسهیل و جابجا کند. در همین بازه زمانی میزان تهیه بیمه‌های تسهیل شده هم نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

ماه قبل «هو شیائومینگ» مدیر گروه انت سهم سرویس‌های تکنولوژیک سوم‌شخص از کل درآمد را ۸۰ درصد تعیین کرد، که نسبت به نرخ ۵۰ درصدی سال ۲۰۱۹ به اندازه قابل توجهی بالاتر است.

Ant از دل Alipay متولد شد؛ سرویسی جهت پرداخت ایمن و قابل اعتماد که از سوی علی بابا برای برقراری ارتباط یکپارچه بین فروشنده و خریدار راه اندازی شد. گفتنی است در حال حاضر همچنان بخش اعظمی از تصمیم‌گیری‌ها و فاز مدیریتی هلدینگ علی بابا توسط «جک ما» صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    چند وقت دیگه آمریکا شما رو هم تحریم میکنه، چون دارید قوی میشید

  • Arsin
    Arsin | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    کاش این سرویس در ایران هم راه اندازی می شد و امکان خرید از کشورهای دیگر فراهم می شد. این سرویس که بهرحال در آمریکا مشتری ندارد که نگران باشد.

مطالب پیشنهادی