ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

موتورسیکلت مگلی 200؛ یک سر و هزار سودا

مگلی یک شرکت موتورسیکلت سازی بریتانیایی است که در سال ۲۰۰۴ توسط اقای بری هال بنیان نهاده شد و نخستین بار در نمایشگاه میلان ۲۰۰۷ محصولات خود را به معرض دید مشتریان قرارداد. شرکت مگلی طراحی محصولات خود را در ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

مگلی یک شرکت موتورسیکلت سازی بریتانیایی است که در سال ۲۰۰۴ توسط اقای بری هال بنیان نهاده شد و نخستین بار در نمایشگاه میلان ۲۰۰۷ محصولات خود را به معرض دید مشتریان قرارداد.

شرکت مگلی طراحی محصولات خود را در بریتانیا انجام می دهد اما عملیات تولید آنها به شرکت های چینی نظیر لیفان سپرده شده است. مگلی 200 یکی از محصولات شرکت مگلی است که در حال حاضر به عنوان یک موتور سیکلت اسپرت شهری در بازار ایران حضور یافته و نسبت به مدل مگلی 250 بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. این محصول در بسیاری از بازارهای بین المللی با نام لیفان کی پی آر 200 شناخته می شود و ما در تیم بررسی دیجیاتو قصد داریم آن را به صورت اجمالی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم‌. لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهر اسپرت و تهاجمی مگلی 200

طراحان شرکت مگلی سعی داشته‌اند تا از همان ابتدا شمشیر را از رو بسته و برای مدل مگلی 200 به ویژه در طرح نمای روبرو و کله چراغ آن، جلوه‌ای ستیزه‌جویانه مطابق با روحیات جوانان اسپرت پسند پدید آورند. در این میان طراحی چراغ جلو با یک پروژکتور دایره ای و دو دیلایت z شکل به ویژه در هنگام شب وجهه بسیار منحصر به فرد، مرموز و خشنی به نمای روبرو این موتور سیکلت اعطا می‌کنند.

فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت جلو بخش‌هایی از قسمتهای فنی را به سبک موتور سیکلت‌های اسپرت پوشانده‌اند، بخش‌های دیگری از پیشرانه و گیربکس همانند موتورهای نیکد فاقد فلاپ بوده که این موضوع در نمای بغل به خوبی مشخص است.

طراحی فلاپ‌ها در نوع خود بسیار جذاب صورت گرفته و استفاده از خطوط با زوایای تیز در این بخش سبب مهیج‌تر به نظر رسیدن ظاهر مگلی 200 شده است. طراحی منبع اگزوز، صندلی دو تکه و کاورهای اطراف آن بعلاوه دستگیره ترک‌نشین نیز به نوبه خود موجب ارتقاء نمای بصری این موتور سیکلت شده‌اند و ظاهری عامه پسندتر برای مگلی 200 پدید آورنده‌اند.

در برابر راننده و قسمت جلوی دسته فرمان یک دورسنج آنالوگ که تا رقم 12 هزار درجه‌بندی شده نیز به همراه نمایشگر ال سی دی دیجیتال، وظیفه انتقال داده‌های مورد نیاز نظیر دور موتور، سرعت و غیره را به راننده برعهده داشته و از طراحی قابل قبول و زیبا سود می‌برد. در مجموع باید عنوان داشت که نمای ظاهری مگلی 200 به عنوان یک موتور سیکلت اسپرت شهری جذابیت قابل قبولی داشته و به راحتی می‌تواند رضایت مشتریان را نسبت به خود کسب کند.

انجین و مشخصات فنی مگلی 200

موتور سیکلت مگلی 200 به یک پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه دو سوپاپه انژکتوری به حجم 200رسی سی مجهز شده که 17 اسب بخار قدرت در 8500 دور در دقیقه تولید کرده و گشتاور حاصل از آن نیز نهایتا به رقم 15.2 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه می‌رسد. این پیشرانه از نوع آب خنک بوده و استارت برقی وظیفه راه اندازی آن را بر عهده دارد.

گیربکس شش دنده نیز نیروی حاصل از موتور را به چرخ عقب منتقل می‌کند. وزن این موتورسیکلت حدود 132 کیلوگرم است. همچنین باک سوخت آن معادل 13 لیتر گنجایش داشته و میانگین مصرف سوخت این موتور سیکلت نیز تقریبا برابر 2.3 لیتر خواهد بود.

سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی هیدرولیک 31 میلیمتری بوده که فضای چرخش 37 درجه را در فرمان پذیری به نمایش می‌گذارد و سواری نرمی را برای راکب به همراه خواهد داشت. کمک فنر عقب نیز از نوع تک فنر قابل تنظیم است که به طرز مناسبی می‌تواند شوک‌های وارده از سطوح ناهموار را جذب کرده و از انتقال آن به ستون فقرات راکب تا حد امکان جلوگیری کند.

ترمزهای جلو به صورت تک دیسک 270 میلیمتری با کالیپر دو پیستون است و در عقب نیز از یک ترمز تک دیسک ۲۲۰ میلیمتری با کالیپر تک پیستون بهره برده شده که عملکرد نسبتا قابل قبولی در  توقف موتورسیکلت از خود به نمایش می‌گذارند.


همچنین تایرهای به کار رفته در موتور سیکلت مگلی 200 در قسمت جلو از نوع 90/90-17 و در عقب از نوع 120/80-17 خواهد بود شتاب 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت این موتور سیکلت چینی انگلیسی حدود 4.5 ثانیه برآورد می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز چیزی در حدود 142 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین فاصله میان محور چرخ جلو و عقب موتور سیکلت مگلی 200 حدود 1331 میلیمتر است.

کیفیت سواری مگلی 200

عملکرد این موتور سیکلت اسپرت شهری از لحاظ چابکی و شتاب تقریبا قابل قبول بوده و می‌تواند به طرز نسبتا مطلوبی از پس تامین نیازهای مشتریان جوان برآید. همچنین نحوه جذب ضربات وارده از سوی سطوح ناهموار جاده توسط کمک‌های جلو و عقب موتور سیکلت مگلی 200 به نحوی است که تا حدودی می‌تواند سواری نسبتا راحت و نه چندان آزاردهنده را به شما ارائه دهد.

مگلی 200

پایداری قابل قبولی را از این موتورسیکلت شاهد خواهید بود که در کنار چسبندگی مناسب تایرها، میزان اطمینان خاطر راکب حین عبور از پیچ‌ها را تا حد ممکن افزایش خواهد داد. ترمزهای دیسکی جلو و عقب نیز به نوبه خود می توانند موتور سیکلت را از سرعت‌های بالا با عملکرد مناسب به طور کامل از حرکت باز بدارند و اعتمادبه‌نفس راننده را افزایش دهند.

قیمت مگلی 200

موتور سیکلت مگلی ۲۰۰ در حال حاضر چیزی در حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت داشته و از این حیث به عنوان یک موتور نسبتا میان قیمت اسپرت می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به این دسته موتورهای شهری باشد. با این حال به نظر می‌رسد از لحاظ کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش، موتور سیکلت‌های مگلی چندان در بازار ایران خوب ظاهر نشده و بهتر است که پیش از خرید این موتورسیکلت به رقبایی همچون آپاچی ۲۰۰ پالس ns ۲۰۰ نیز نگاهی انداخته و آنها را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کرده و از خرید خود لذت و بهره کافی را ببرید.

مشخصات فنی موتورسیکلت مگلی 200 چیست؟

موتور سیکلت مگلی 200 پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه دو سوپاپه انژکتوری به حجم 200 سی سی مجهز است که 17 اسب بخار قدرت در 8500 دور در دقیقه تولید میکند.

مشخصات ظاهری موتور سیکلت مگلی 200 چیست؟

طراحان شرکت مگلی این موتور سیکلت را به صورت تهاجمی ساخته اند. رنگ سفید و مشکی این موتورسیکلت ظاهری موجه و البته زیبا به این محصول داده است.

قیمت موتور سیکلت مگلی 200 چیست؟

این موتور سیکلت با قیمت 70 تا 80 میلیون تومان در بازار ایران فروخته میشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی