ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
کسب و کار

متا: زمان صرف‌شده کاربران در اینستاگرام 24 درصد افزایش یافته است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد که با وجود Reels، زمان صرف‌شده کاربران در اینستاگرام به‌اندازه 24 درصد افزایش پیدا کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

متا در جریان جلسه اعلام درآمد سه‌ماهه اول سال 2023 خود، اطلاعات جدیدی درباره تعامل کاربران با اینستاگرام به اشتراک گذاشت. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که زمان صرف‌شده کاربران در اینستاگرام از زمان معرفی ویژگی Reels با وجود پست‌های پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی آن، بیش از 24 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش TechCrunch، «سوزان لی»، مدیر مالی متا، در جریان این جلسه ضمن اعلام این موضوع که «کاربران برای ویدیوهای کوتاه‌مدت ارزش زیادی قائل می‌شوند»، گفت:

«ما از کاری که Reels برای تعامل تدریجی کاربران با این پلتفرم انجام داده است بسیار خوشحال هستیم.»

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که در ماه‌های گذشته، به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای Reels توسط کاربران نیز بسیار بیشتر بوده است.

اینستاگرام

عدم درآمدزایی Reels برای اینستاگرام

هرچند Reels باعث افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام شده است، اما این ویژگی هنوز به‌طور مستقیم برای متا درآمدزایی نمی‌کند. بااین‌حال، لی اشاره کرد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری یا اوایل 2024، Reels از نظر درآمدی خنثی شود و مدتی پس از آن، احتمالاً بتوان از آن برای کسب درآمد استفاده کرد.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه لی از پاسخ به سؤال یکی از تحلیلگران مبنی بر اینکه آیا Reels تأثیر مشابهی بر فیسبوک دارد یا خیر طفره رفت، اما به این موضوع اشاره کرد که در فیسبوک، پست‌های پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی (که از ارتباطات غیرمستقیم کاربران به آن‌ها نمایش داده می‌شود) باعث افزایش تعامل بین کاربران می‌شوند.

اظهارات مدیران متا درباره اینستاگرام درحالی بیان شده که این غول فناوری اخیراً دور جدیدی از تعدیل نیروی گسترده را آغاز کرده است و در جریان آن، 4000 کارمند کار خود را از دست می‌دهند. زاکربرگ قبلاً گفته بود که اخراج‌های مربوط به ماه آوریل بر کارمندان بخش‌های فناوری تأثیرگذار خواهد بود و ظاهراً دور دیگری از اخراج‌ها نیز برای ماه می برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی