ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت فولکس واگن گلف GTE Skylight با سیستم صوتی 3110 واتی رونمایی شد

هر ساله جمعی از کارآموزان فولکس واگن دور هم جمع شده و یک مدل مفهومی بر مبنای خودروهای تولید انبوه توسعه می‌دهند. هدف از این کار نمایش مهارت‌ها و کسب تجربه‌های جدید بوده و محصول ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

هر ساله جمعی از کارآموزان فولکس واگن دور هم جمع شده و یک مدل مفهومی بر مبنای خودروهای تولید انبوه توسعه می‌دهند. هدف از این کار نمایش مهارت‌ها و کسب تجربه‌های جدید بوده و محصول نهایی در فستیوال Lake Wörthersee اتریش به نمایش گذاشته می‌شود. امسال کارآموزان فولکس واگن به سراغ گلف رفته و بر اساس آن کانسپتی به نام GTE Skylight طراحی کرده‌اند. این کانسپت مثل مفهومی GTE HyRace که سال قبل رونمایی شد، به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و از یک سیستم صوتی 3110 واتی سود می‌برد!

کانسپت فولکس واگن گلف

از نظر طراحی، GTE Skylight با نوارهای آبی و رینگ‌های 20 اینچی دو رنگ خود از مدل استاندارد گلف GTE متمایز است. در این مدل مفهومی دستگیره درها و درب قسمت بار نورپردازی شده، به همین جهت GTE Skylight در شب جلوه خاصی پیدا می‌کند. اسپویلر بزرگ عقب و رکاب‌های جانبی این کانسپت خاص در حقیقت به گلف R تعلق داشته و خروجی‌های اگزوز زیبای آن از استیل و با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند.

در داخل کابین، هولوگرامی از لوگوی GTE در قسمت میانی داشبورد به چشم می‌خورد. این هولوگرام نسبت به شتاب و سرعت حرکت واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد. به موازات نمای بیرونی، در این بخش نیز شاهد بهره‌گیری گسترده از رنگ آبی روی داشبورد، فرمان و درها هستیم.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، GTE Skylight به یک سیستم صوتی 3110 واتی مجهز شده تا بتوان با کمک آن یک مهمانی در فضای باز ترتیب داد! اجزای این سیستم بسیار قدرتمند در صندوق عقب قرار دارند. یک اسکیت‌برد هم در صندوق عقب تعبیه شده که برای انجام سفرهای کوتاه در حد فاصل محل پارک خودرو و مقصد نهایی کاربرد دارد.

پیشرانه هیبریدی شارژی GTE Skylight دست‌نخورده باقی مانده؛ این امر به معنای آنست که موتور 1.4 لیتری TSI و موتور برقی با همکاری هم 242 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. نیروی تولیدی پیشرانه هم از طریق گیربکس شش سرعته DSG و دیفرانسیل الکترونیکی XDS به سمت چرخ‌ها هدایت می‌‎شود.

موتور برقی پیشرانه GTE Skylight به وسیله پک باتری 13 کیلووات ساعتی تغذیه می‎شود. با اتکا به این پک امکان پیمایش مسافت تقریبی 60 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی وجود دارد. کانسپت فولکس واگن GTE Skylight به سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر DCC نیز تجهیز شده و راننده می‌تواند بسته به شرایط فنربندی نرم یا سفت را انتخاب کند.

گفتنی است در مجموع 16 کارآموز روی این پروژه کار کرده‌اند که طبق روال مرسوم، سه تن از آنها در پروژه سال قبل نیز حضور داشتند. با توجه به اینکه امسال نمایشگاه Lake Wörthersee برگزار نمی‌شود، فولکس واگن کانسپت GTE Skylight را در کارخانه Autostadt واقع در ولفسبورگ در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی