ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان ماکسیما بالاتر از محصولات تسلا و پورشه، بالاترین رضایتمندی مشتریان را بدست آورد

چند روز پس از انتشار نتایج ارزیابی کیفیت اولیه خودروهای حاضر در بازار آمریکا، جی دی پاور نتایج تحقیق APEAL را نیز منتشر کرد. در این تحقیق تجربه مشتریان از مالکیت مدل‌های نو در 90 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

چند روز پس از انتشار نتایج ارزیابی کیفیت اولیه خودروهای حاضر در بازار آمریکا، جی دی پاور نتایج تحقیق APEAL را نیز منتشر کرد. در این تحقیق تجربه مشتریان از مالکیت مدل‌های نو در 90 روز اول و میزان رضایتمندی و حس مثبت آنها ارزیابی می‌شود؛ به عبارت بهتر این تحقیق نشان می‌دهد که مالکین تا چه حد خودروها و برندهای موجود را دوست دارند. بر اساس نتایج بدست آمده در تحقیق APEAL امسال، در بین برندهای عادی داج و در بین برندهای لوکس پورشه در صدر است و از بین خودروهای مختلف نیز مدل ماکسیمای نیسان بیشترین محبوبیت را نزد خریداران دارد.

طبق نتایج APEAL 2021 داج و پورشه هر دو با کسب امتیاز 882 از حداکثر 1000 امتیاز ممکن، بیشترین رضایت را در بین مشتریان دارند. دستیابی به چنین امتیازی توسط داج که محصولات آن بسیار ارزان‌قیمت‌تر از مدل‌های مختلف پورشه هستند، در نوع خود اتفاق خیلی جالبی است. شاید ارائه نسخه هلکت هر مدل یکی از دلایل اصلی این امر باشد.

نکته جالب دیگر در تحقیق امسال اینکه با توجه به ارائه خودروهای جذاب‌تر و اسپرت‌تر از سوی اکثر برندهای عادی، فاصله امتیازهای آنها با برندهای لوکس کاهش یافته و به کمترین میزان رسیده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید بگوییم امتیاز میانگین برندهای لوکس در ارزیابی APEAL 2021 برابر با 864 و امتیاز میانگین برندهای غیرلوکس برابر با 845 شده تا اختلاف آنها به 19 واحد برسد. بد نیست اشاره کنیم این اختلاف در مقایسه با سال قبل 3 واحد کمتر شده است.

در بین برندهای لوکس رتبه‌های دوم و سوم با کسب امتیاز مشابه 879 به جنسیس و لندرور رسیده؛ پس از آنها هم لینکلن، ب‌ام‌و، کادیلاک و مرسدس بنز با دریافت امتیازی بالاتر از رقم میانگین – یعنی 864 – در رتبه‌های چهارم تا هفتم ایستاده‌اند.

اما در میان برندهای غیر لوکس و تولید انبوه، رم و نیسان با امتیازهای 881 و 886 در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. جی‌ام‌سی، فورد، کیا، هیوندای، مزدا، مینی و شورولت به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم ایستاده و جایگاهی بالاتر از رقم میانگین کسب کرده‌اند.

 همانند ارزیابی کیفیت اولیه، در ارزیابی APEAL 2021 هم نیسان ماکسیما خودرویی است که مالکین آن بیشترین رضایت را دارند، اتفاقی که بخاطر حضور انبوه انواع پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها باید آن را به فال نیک گرفت! برای مشاهده رتبه‌های اول تا سوم در هر کلاس می‌توانید تصاویر زیر را مشاهده نمایید.

همانطور که در تصاویر فوق قابل مشاهده است، جنرال موتورز با 5 رتبه اول در کلاس‌های مختلف، بیشترین نماینده را دارد. در این دسته، گروه‌های ب‌ام‌و، هیوندای موتور و نیسان موتور در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

ناگفته نماند در ارزیابی APEAL 2021 از بین 110,827 مالک خودروی صفر کیلومتر نظرسنجی شده است. در این ارزیابی تسلا امتیاز 893 را از آن خود کرده، ولی به دلیل اینکه این شرکت در 15 ایالت اجازه دسترسی جی دی پاور به مشتریان و نظرسنجی از آنها را نمی‌دهد، رتبه آن در رده‌بندی اصلی لحاظ نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی