ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پاریس تا چهار سال آینده اجرای برنامه دوچرخه سواری را کامل می‌کند

پاریس برنامه‌ای تحت عنوان «Plan Velo: Act 2» دنبال می‌کند که به موجب آن تا سال ۲۰۲۶ مسیرهای دوچرخه سواری امن برای تردد به صورت کامل در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. Plan Velo یک طرح ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

پاریس برنامه‌ای تحت عنوان «Plan Velo: Act 2» دنبال می‌کند که به موجب آن تا سال ۲۰۲۶ مسیرهای دوچرخه سواری امن برای تردد به صورت کامل در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

Plan Velo یک طرح دوچرخه سواری ۱۷۴ میلیون دلاری است که با هر بروزرسانی جدید خود برجسته‌تر از قبل می‌شود. «آن ایدالگو» شهردار پاریس، سال گذشته پس از اجرای موفقیت آمیز بسیاری از اقدامات در حمایت از دوچرخه سواری برای دومین بار به این سمت انتخاب شد.

پاریس

هدف از این طرح تبدیل شدن پایتخت فرانسه به شهری است که دوچرخه سواری در آن به صورت کامل (۱۰۰ درصد) رواج دارد. علاوه بر ایجاد امکانات اضافی برای دوچرخه سواران، طرح جدید ۲۹۰ میلیون دلاری همچنین با وعده‌هایی مانند پاکسازی و برف‌روبی مسیرهای دوچرخه سواری متعهد به حفظ آن‌ها است. همچنین همزمان با حذف فضاهای اختصاص یافته برای پارک خودروها، فضا پارک دوچرخه‌ها در شهر به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در این برنامه ۳۰ هزار فضا برای پارک دوچرخه‌ها و هزاران فضای اضافی برای دوچرخه‌های باری ایجاد خواهد شد. همچنین در نزدیکی ایستگاه‌های راه آهن ۴۰ هزار فضای پارک ایمن جدید تاسیس خواهد شد.

از طرفی دیگر، پاریس هم اکنون در حال حذف بیش از ۷۰ درصد فضاهای مربوط به پارک خودروها در خیابان است. این امر که پاریس به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از برترین شهرهای اروپا برای دوچرخه سواری است چندان بی توجه نبوده است. نیویورک تایمز اخیرا مدعی شده بود که پاریس به دلیل افزایش میزان دوچرخه سواری با «هرج و مرج» مواجه شده است. همچنین برخی شهرنشینان مخالفت خود با این برنامه را در توییتر نشان داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی