ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دیجی کالا از سرویس لجستیکی گنجه رونمایی کرد: راهکاری متفاوت برای تحویل سفارش‌ها

کمدهای هوشمند شهری گنجه، در نقاط مختلف شهر تعبیه شده و از این پس مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند در صورت تمایل از این کمدها برای دریافت سفارش خود استفاده کنند. با توجه به گسترش فرهنگ خرید ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۳

کمدهای هوشمند شهری گنجه، در نقاط مختلف شهر تعبیه شده و از این پس مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند در صورت تمایل از این کمدها برای دریافت سفارش خود استفاده کنند.

با توجه به گسترش فرهنگ خرید آنلاین و تقاضای بالا، بازه زمانی طولانی برای دریافت سفارش‌ها به یکی از چالش‌های این حوزه تبدیل شده است. همچنین ناهماهنگی برای دریافت مرسوله در مقصد تعیین شده و احتمال بازگشت مرسوله می‌تواند منجر به تجربه‌ای ناخوشایند از یک خرید آنلاین شود.

کمدهای هوشمند شهری گنجه، برای حل این چالش راه‌اندازی شده‌اند. کاربران می‌توانند با توجه به شرایط و زمان‌بندی خود از کمدهای مستقر در سطح شهر برای دریافت سفارش‌های خود استفاده کنند.

پلتفرم گنجه یک تامین‌کننده هوشمند زیرساخت لجستیکی است که فعالیت خود را از سال 1398 آغاز کرد. این مجموعه اکنون با سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا (دیجی‌نکست و دیجی‌اکسپرس) و دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اولین محصول گنجه، کمدهای شهری هوشمند هستند که در سایر کشورها با عنوان «Parcel locker» شناخته می‌شوند. گنجه‌های هوشمند بخشی از مبلمان شهری هستند که به صورت نقاطی برای برداشتن یا قرار دادن کالا در نزدیکی مشتری تعبیه شده‌اند.

دیجی‌نکست و دیجی‌اکسپرس به‌عنوان دو کسب‌وکار از گروه دیجی‌کالا که اولی بر سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوآور و دومی بر فناوری‌های لجستیکی متمرکز است، برای تکمیل زنجیره ارزش خود و با هدف بهبود تجربه کاربران در خرید و دریافت سفارش‌ها، موفق به سرمایه‌گذاری در پلتفرم «گنجه» شده‌اند. دیجی‌کالا یکی از مشتریان گنجه است و به تازگی امکان دریافت سفارش‌ها از طریق گنجه‌ها را برای کاربرانش ممکن ساخته است. این سرویس با هدف خرید آسان‌تر و سریع‌تر برای مشتریان در شبکه توزیع دیجی‌کالا فعال شده است.

دیجی‌کالا

پرهام کاظمی، مدیر توسعه کسب‌وکار گنجه در خصوص چشم‌اندازهای این پلتفرم گفت:

«گنجه با به‌کارگیری ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فناوری‌های نسل چهارم در اکوسیستم لجستیک در تلاش است با ارائه این زیرساخت به بازیگران صنعت در هوشمندسازی کسب‌وکارها ارزش آفرینی کند. همکاری گنجه با دیجی‌کالا هم در راستای هوشمند شدن هرچه بیش‌تر زنجیره ارزش لجستیک در اکوسیستم فناورانه کشور است.»

نحوه استفاده از گنجه دیجی‌کالا

کاربران دیجی‌کالا جهت استفاده از گنجه بایستی هنگام ثبت سفارش به جای تحویل سفارش در آدرس‌های ثبت شده، از بین گزینه‌های «انتخاب آدرس دریافت حضوری» یکی از گنجه‌های فعال در سطح شهر خود را انتخاب کنند.

در این حالت سفارش کاربر در بازه زمانی مقرر در گنجه انتخابی قرار گرفته و از طریق پیامک به او اطلاع رسانی می‌شود. کاربران می‌توانند در هر ساعتی از بازه تعیین شده به گنجه مورد نظر مراجعه کنند و با استفاده از وب‌اپلیکیشن گنجه، مرسوله‌ خود را بردارند.

یکی از مزایای استفاده از گنجه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و قدرت انتخاب بیشتر کاربران در زمان تحویل سفارش‌ها، دریافت رایگان سفارش‌ها حتی برای سفارش‌های زیر 300 هزار تومان است.

این خدمت شهری در حال حاضر با 5 گنجه در استان تهران فعال است و پیش‌بینی می‌شود 30 گنجه دیگر تا پایان بهار 1401 به این شبکه افزوده شود. در فاز اول، گنجه‌ها تنها برای ساکنان تهران قابل استفاده است و به‌زودی در فازهای دیگر در دسترس کاربران سایر استان‌های ایران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Iman .
    Iman . | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

    خیلی حرکت خفنی برای من و امثال من که کم خونن

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

    امیدواریم به بهترین نحو ادامه دار باشه. میتونه خیلی مفید واقع بشه اگر تعدادشون زیاد بشه

  • حسین نامور
    حسین نامور | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

    امازون هم از چند سال قبل چیزی شبیه این دارد و این ایده جدیدی نیست،در واقع از روی امازون الگو برداری شده.

    • redstar6486
      redstar6486 | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

      نه جانم. پارسل لاکر رو بار اول DHL حدود ۱۰ سال قبل از آمازون راه انداخت. تازه همینم همچین چیز خاصی نیست. صرفاً نمونه به‌روز شده از همون صندوق پستی سابقه که توی دفاتر پستی وجود داشت/داره.
      این‌ها هم به کنار، اصلاً اینکه چه شرکتی یک سرویس رو برای بار اول ارائه داد مهم نیست. مهم اینه که این سرویس میتونه تجربه خرید آنلاین رو برای کسانی که دائم خونه نیستن بهتر کنه. حالا توسط هر شرکتی که میخواد باشه.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    البته فکر میکنم چند سال قبل یه سرویس شبیه این به اسم لاک پست هم در تهران وجود داشت

    • حسین نامور
      حسین نامور | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

      البته اولین بار این ایده در شرکت امازون پیدا شد.

  • hameds1
    hameds1 | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    ایده جالبیه واقعا
    فقط اینکه اگر کسی نیومد سفارششو ببره تکلیف چیه؟

    • General X
      General X | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

      احتمالا از یه تاریخ به بعد برش میدارن مرجوع میشه

مطالب پیشنهادی