ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در نشست خبری ایران‌سامانه و یکتانت مطرح شد: یکتانت 70 در صد از سهام ایران‌سامانه را خرید

ایران‌سامانه با بیش از 16 سال فعالیت مستمر در حوزه توسعه سامانه‌های تخصصی تحت وب و به طور خاص رسانه‌های خبری و خبرگزاری طی یک قرارداد همکاری 70 درصد از سهام شرکت خود را به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

ایران‌سامانه با بیش از 16 سال فعالیت مستمر در حوزه توسعه سامانه‌های تخصصی تحت وب و به طور خاص رسانه‌های خبری و خبرگزاری طی یک قرارداد همکاری 70 درصد از سهام شرکت خود را به یکتانت فروخت تا فصل جدیدی از توسعه در پی همکاری بین این دوشرکت را تجربه کند.

یکتانت، به عنوان سرویسی جامع در حوزه تبلیغات آنلاین در همکاری با ایران‌سامانه 70 درصد از سهام این شرکت را که کل سهام به ارزش 18 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده بود، خریداری کرده است. مدیران عامل این دو شرکت بر این باورند که همکاری مشترک بین این دو شرکت و دستیابی به توامندی‌ها و داده‌هایی که هریک در اختیار دارند منجر به توسعه عملکرد هر دو مجموعه خواهد شد.

ایران‌سامانه و یکتانت‌، طی یک نشست خبری آنلاین درباره جزئیات این همکاری و چگونگی پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود توضیح دادند. بر این اساس بعد از این، با تمرکز بر مشتریان فعلی ایران سامانه قصد دارد دایره و تمرکزی فعالیت خود را نیز گسترش داده و بخش‌های نیازهای دیگر رسانه‌های نوآورانه پاسخ دهد.

ایران سامانه در مسیر توسعه خدمات

«محمد مهدی دانا»، مدیر کسب و کار ایران‌سامانه در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که رسانه‌ها به ابزارهایی در حوزه شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و آیا قرار است، ایران‌سامانه به سمتی پیش رود که ابزارهایی از این دست را برای رسانه‌ها ارائه دهد، گفت: «این دغدغه همیشه وجود دارد و ما در حال حاضر هم ابزارهایی ارائه می‌دهیم و با ارائه نرم افزار موبایل این روند را مدیریت کرده‌ایم. البته در آینده هم به این سمت خواهیم رفت که امکانات لازم را ارائه دهیم.»

او همچنین در پاسخ به دیگر پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه با توجه به رویکرد یکتانت به عنوان مقصد دیجیتال مارکتینگ، آیا قرار است بعد از این ایران‌سامانه کمکی از لحاظ مدیریت سئو به سایت‌ها کند یا نه، گفت: «ما در حال حاضر هم فعالیت در این حوزه را شروع کرده‌ایم و با سایت‌هایی از جمله فرارو در این حوزه همکاری داشته‌ایم. نتیجه این همکاری افزایش بازدید دو برابری برای این سایت‌ بود.»

به گفته دانا چنین تجربه‌ای قطعا بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و به ارائه خدمت در این حوزه خواهیم پرداخت.

«عادل خالقی»، بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیر فنی ایران‌سامانه نیز درباره توجه ایران‌سامانه به شبکه‌های اجتماعی گفت: «بازنشر محتوای رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی یکی از موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بوده و از سال‌های قبل ابزارهای لازم را داشته‌ایم و خدمات را ارائه داده‌ایم. اما در نهایت این مشتری است که انتخاب می‌کند چنین خدماتی را دریافت کند، یا خیر.»

همچنین «سینا مؤمنی»، مدیرعامل یکتانت نیز در پاسخ به دیگر پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه اهمیت سئو برای سایت‌های خبری به چه میزان است و آیا این یک تلاش بی‌ثمر خواهد بود یا نه، گفت: «خبرگزاری‌ها ارزش افزوده و مزیت‌شان در گذشته بهره‌مندی از خبرنگار خوب بوده است. برخی رسانه‌های دیگر هم به ظرفیت سئو توجه کردند و این ظرفیت را دریافت کردند.»

به گفته او قرار بر این است رسانه‌های حرفه‌ای علاوه بر ظرفیتی که از لحاظ رسانه‌ای دارند از ظرفیت سئو هم استفاده کنند.

خالقی همچنین در پاسخ به ادامه پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای آموزش سئو به خبرنگاران هم وجود دارد، گفت: «تا امروز بیش از 15 دوره برگزار کرده‌ایم که نتیجه مطلوبی هم برای مشتریان داشت. این دوره‌ها منجر شد تا رسانه‌ها در حوزه سئو نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.»

امنیت، ثبات و پایداری، رمز موفقیت ایران‌سامانه

در بخش دیگری از این نشست خبری، بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیر فنی ایران‌سامانه درباره شروع به کار این مجموعه گفت: «از سال 1381 فعالیت خود را در حوزه فنی و نرم‌افزار شروع کردم و در سال‌های بعد با یک یا دو سایت خبری شروع به همکاری شکل گرفت. همین تجربه و روش کار با سایت‌های خبری را برای ما روشن کرد.»

عادل خالقی با اشاره به امنیت، ثبات و پایداری که برای سایت‌های خبری در آن دوران بسیار مهم بود و از طرف ایران‌سامانه ایجاد شد، گفت: «در آن مقطع زمانی تلاش کردیم برای ایجاد تنوع در نمونه کار سعی کردیم در جایگاه تخصصی خود در این سال‌ها بمانیم و از این جایگاه تخصصی خارج نشویم و به طیف وسیعی از رسانه‌ها با تنوع فکری قابل توجهی خدمات ارائه دهیم.»

به گفته او در حال حاضر عمده سایت‌های پربازدید کشور که در گروه مشتریان قدیمی ایران‌سامانه هستند، بیش از 14 یا 15 سال است که با ایران سامانه همکاری می‌کنند.

او این نوع از همکاری را حاصل ثبات و تداوم ارائه سرویس باکیفییت توصیف کرد و گفت: «ایران سامانه 18 سال بدون وقفه خدمات ارائه داده است. همین تداوم و کار بدون وقفه یکی از ارزش‌های ایران‌سامانه است.»

نیروی انسانی و ظرفیت رشدآفرین آن

خالقی به ظرفیتی که در بخش نیروی انسانی توسط این شرکت ایجاد شده گفت: «نیروی انسانی توانمد، یکی از نقاط قوت اساسی در شرکت است. خدمات ارائه شده هم همیشه به صورت جامع در همه بخش‌هایی که یک رسانه نیاز دارد، وجود دارد.»

او با تاکید بر اینکه نرم‌افزار بخش تحریریه و همچنین دیگر نرم‌افزارهای میزبانی تا پشتیبانی فنی و امنیتی تخصصی مورد نیاز یک رسانه در ایران‌سامانه ارائه شده، گفت: «ایران‌سامانه همچنان یکی از گزینه‌های مورد توجه رسانه‌ها بوده است.»

خالقی در پاسخ به این پرسش که ایران‌سامانه با چه رسانه‌هایی همکاری دارد و روند و شکل همکاری بر چه اساسی است، گفت: «ایران‌سامانه بر اساس چارچوب قوانین رسانه‌ای کشور فعالیت می‌کند. از همین رو رسانه‌هایی که مجوز فعالیت دارند با ایران سامانه همکاری دارند.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 700 رسانه فعال از ایران‌سامانه خدمات دریافت می‌کنند، گفت: «خبرگزاری صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران، تابناک، فرارو و سراط نیوز، میزان و بسیاری از رسانه‌های دیگر از ایران سامانه خدمات دریافت می‌کنند.»

توسعه خدمات فنی بر اساس ثبات و پایداری

مدیر کسب‌وکار ایران‌سامانه در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که خدمات فنی این شرکت بر چه اساسی است و چطور توسعه پیدا کرده، گفت: «یکی از دلایل پایداری ایران‌سامانه ایجاد امنیت و پایداری در این دوران برای مشتریان خود بوده است. همین موضوع اهمیت بسیار بالا و قابل توجهی برای حفظ مشتریان در این دوران بوده است.»

محمد مهدی دانا با اشاره به اینکه شرکت‌های دیگری هم به این حوزه ورود کرده‌‌اند، اما امکان ادامه فعالیت به دلیل عدم ثبات در ارائه خدمات را پیدا نکرده‌اند، گفت: «تیم فنی قوی ایران سامانه مسیر بازی را برای این شرکت ترسیم کرده امکان ارائه کارهای مختلف در این سامانه را ایجاد کرده است.

همکاری برای افزایش سود نهایی

مدیرعامل یکتانت در توضیح همکاری بین یکتانت و ایران سامانه گفت: «از چهار سال قبل تا امروز برای شکل‌دهی به همکاری بین یکتانت و ایران‌سامانه تلاش کرده‌ایم. به هر حال از همان ابتدا که با ایران‌سامانه آشنا شدیم متوجه تیم قوی این مجموعه شدیم.»

مومنی با تاکید بر قدرت کدهای فنی در ایران‌سامانه گفت: «علت اصلی تیم فنی قوی بود. اما این تنها علت نبود. یکتانت امکان دریافت یکسری اطلاعات و کدهایی از ایران سامانه را دارد که در صورت دسترسی به آنها نمایش‌های تبلیغاتی تغییر خواهد کرد و در نهایت نتیجه بهتری ایجاد خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه بعد از بررسی ارزش‌های ایران سامانه، با ارزش‌گذاری 18 میلیاردی 70 درصد از سهام ایران سامانه به طور نقدی از طرف یکتانت خریداری شد، گفت: «این سرمایه‌گذاری به صورت اگزیت است. ترکیب مدیریتی هیچ تغییری نخواهد کرد و مسیر ایران سامانه به مانند قبل و با قدرت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.»

راهی جدید برای توسعه

بنیانگذار ایران سامانه نیز با توضیح درباره اهمیت این سرمایه‌گذاری گفت: «ایران سامانه همیشه مجموعه‌ای از فرصت‌ها بوده است. در نقطه‌ای که این سرمایه‌گذاری با یکتانت شکل گرفت؛ تصور من این بود که من شرکت را در این نقطه به اوج خود رسانده‌ام و بیش از این امکان بالاتر بردن ایران سامانه را ندارم.»

خالقی با تاکید بر اینکه این هم‌افزایی شرکت را قوی‌تر و موثرتر خواهد کرد، گفت: «همه 40 نفر نیروی انسانی که پیش از این همکاری در مجموعه حضور داشتند، حفظ خواهند شد و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»

همکاری 700 وبسایت خبری با ایران‌سامانه

دانا در پاسخ به این پرسش که این همکاری چه تاثیری بر تغییر تحول و حرکت به سمت اکوسیستم نوآوری خواهد داشت، گفت: « ما احتمالا به سمت مسیرهای جدیدی خواهیم رفت. به هر روی ما در حال حاضر 700 وب سایت بزرگ را پشتیبانی می‌کنیم که از دو خدمت اصلی نرم‌افزار خبری و هاستینگ استفاده می‌کنند.»

به گفته او طبیعتا ایران‌سامانه بر روی مشتریانی که در حال خدمت‌دهی به آنهاست تمرکز خواهد کرد؛ هرچند در آینده ارائه خدمات دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

مدیر کسب و کار ایران‌سامانه با تاکید بر اینکه توانمندی این شرکت در بعد فنی کمک قابل توجهی به توسعه ارائه خدمات خواهد کرد، گفت: «البته در بلند مدت به توسعه عملکرد هم توجه خواهیم داشت. هرچند در حال حاضر تمرکز اصلی بر افزایش کیفیت خدمات فعلی است.»

یکتانت در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری

مومنی در پاسخ به این پرسش که آیا این مدل سرمایه‌گذاری در یکتانت، سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: «ما مدل‌های مختلفی از سرمایه‌گذاری را تجربه کرده‌ایم و تا امروز حدود 21 مجموعه را به عنوان بیزینس لاین کنار یکتانت داریم.»

به گفته مدیرعامل یکتانت برای دست‌یابی به چشم‌اندازی که در یکتانت به منظور دست‌یابی به بازار دیجیتال مارکتینگ تعریف شده این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی