ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استون مارتین ونتیج V12
اخبار خودرو

آخرین نغمه موتور دوازده سیلندر؛ استون مارتین ونتیج V12 رسما معرفی شد

استون مارتین از مدل جدید ونتیج V12 رسما رونمایی کرد. این مدل بالاترین نسخه از مدل‌های ونتیج خواهد بود و عملکرد بسیار بالاتری به نسبت مدل مجهز به موتور V8 خواهد داشت، اما جذابیت اصلی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

استون مارتین از مدل جدید ونتیج V12 رسما رونمایی کرد. این مدل بالاترین نسخه از مدل‌های ونتیج خواهد بود و عملکرد بسیار بالاتری به نسبت مدل مجهز به موتور V8 خواهد داشت، اما جذابیت اصلی این مدل خاص از ونتیج، به تکرار نشدن مشخصات پیشرانه آن مربوط می شود که آخرین استون مارتین با موتور V12 محسوب می شود.

استون مارتین ونتیج V12

استون مارتین تنها 333 دستگاه از مدل V12 تولید خواهد کرد که از همین حالا تمامی آن‌ها به فروش رسیده است. برچسب قیمت پایه این مدل برابر با 265 هزار پوند است.

این رقم در حدود 123 هزار پوند بیشتر از مدل دیگر یعنی ونتیج F1 Edition است.

استون مارتین ونتیج V12

این محصول آخرین خودروی مجهز به موتور V12 خواهد بود که توسط استون مارتین تولید می‌شود.

موتور 5.2 لیتری دو توربو V12 که پیش از این در مدل‌های DB11 و DBS مورد استفاده قرار گرفته بود. به این مدل نیز راه پیدا کرده است.

حداکثر قدرت موتور برابر با 690 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز به 752 نیوتن متر می‌رسد.

استون مارتین ونتیج V12

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 320 کیلومتر بر ساعت است.

گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های عقب دارد. مهندسین استون مارتین با هدف تعویض سریع‌تر دنده‌ها این گیربکس را برنامه ریزی کرده‌اند.

استون مارتین ونتیج V12

باز مهندسی ونتیج در تمامی بخش‌ها صورت گرفته تا یک مدل اختصاصی و کاملا منحصر به فرد تولید شود.

برای کاهش هرچه بیشتر وزن بخش‌های مختلفی از جمله سپر، کاپوت، سقف و...از فیبرکربن تولید شده است.

استون مارتین ونتیج V12

همچنین از یک باتری سبک به همراه اگزوز سبک سازی شده در این مدل استفاده شده تا وزن خودرو در حدود 7.2 کیلوگرم کاهش پیدا کند.

نسبت قدرت به وزن این مدل به 385 اسب بخار به ازای هر تن رسیده که در حدود 20 درصد به نسبت مدل پایه افزایش داشته است.

در نهایت وزن این محصول برابر با 1795 کیلوگرم است که در حدود 165 کیلوگرم به نسبت مدل مجهز به موتور V8 سنگین تر است.

میزان سفتی فنربندی نیز در حدود 50 درصد در محور جلو و 40 درصد در محور عقب افزایش پیدا کرده است.

بال عقب در کنار دیفیوزر در مجموع 204 کیلوگرم نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت تولید می‌کنند.

صندلی‌های فیبرکربنی نیز در حدود 7.3 کیلوگرم به نسبت صندلی‌های معمولی وزن کمتری دارند.

استون مارتین در کنار فراری و لامبورگینی جز آخرین شرکت هایی است که همچنان از موتور V12 استفاده می‌کند.

استون مارتنی ونتیج V8
استون مارتین ونتیج V8

شرکت‌های لوکس ساز از جمله رولزرویس، مرسدس میباخ و همینطور بنتلی همچنان از موتورهای 12 سیلندر استفاده می‌کنند.

با این وجود انتظار می‌رود که نسل این نوع از موتورها به علت قوانین سخت گیران زیست محیطی به طور کامل منقرض شود.

استون مارتین در برنامه کاری خود عرضه دو ابرخودرو والکری و والهالا را دارد که محصول اولی از موتور V12 ساخت کازورث و دیگری از موتور V8 ساخت مرسدس AMG بهره می‌برد.

نسل فعلی ونتیج تنها با موتور V8 ساخت شرکت مرسدس AMG عرضه شده است. امکان انتخاب گیربکس دنده دستی نیز برای این مدل فراهم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی