ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

استارتاپ «کارپو» از دیجی نکست سرمایه جذب کرد

کارپو که قصد دارد با راهکارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی صنعت حمل‌ونقل را متحول کند توانست از دیجی‌نکست جذب سرمایه کند.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۵

مدیرعامل کارپو، با بیان اینکه این استارتاپ هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل توانسته برای راند دوم جذب سرمایه خود از دیجی‌نکست سرمایه بگیرد، از تلاش کارپو در راستای تحول در صنعت حمل و نقل با راهکارهای هوش مصنوعی خبر داد.

امیررضا نجفی با تائید جذب سرمایه از دیجی‌نکست در راند دوم، گفت: «کارپو در تلاش است تا سبد خدمات خود را تکمیل‌تر کند. همچنین این استارتاپ به دنبال ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل با راهکار‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.»

کارپو از سال 1399 فعالیتش را در کمپ زمستانی دیجی‌نکست آغاز کرده است. این استارتاپ در نظر دارد تا با ارائه سیستم نظارتی و مدیریتی به شرکت‌های لجستیک و مجموعه‌های دارای ناوگان حمل‌و‌نقل کمک کند تا هزینه و ریسک خود را کمتر کنند. سرمایه جذب شده توسط این مجموعه صرف توسعه محصول، بازاریابی و منابع انسانی خواهد شد.

توسعه حمل و نقل با امکانات هوش مصنوعی

مدیرعامل کارپو با بیان اینکه، کارپو بعد از ورود به سومین سال فعالیت خود توانسته‌ امکانات مناسبی را به محصول اضافه کند، گفت: «طبق پیش‌بینی‌ها حجم بازار حمل‌و‌نقل در دنیا تا سال 2029 به 27 بیلیون دلار خواهد رسید و هم‌اکنون حجم این بازار در ایران نیز بیش از 45 میلیارد دلار است که این اعداد و ارقام جذابیت این حوزه رو چندین برابر کرده است.»

نجفی در بخش دیگری از توضیحات خود، گفت: «نمایش آنلاین خودروها و اشخاص روی نقشه، امکان خاموش کردن وسیله نقلیه در شرایط اضطراری مانند (سرقت، رفتار خارج از برنامه راننده)، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است.»

نجفی در ادامه با برشمردن دیگر ویژگی‌های این محصول به برنامه‌ریزی و نظارت بر ماموریت‌ها، امکان ارائه گزارش‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی داده محور، نظارت برخط و لحظه‌ای ناوگان زنجیره سرد مثل صنایع غذا و دارو از طریق سنسورهای دمایی اشاره کرد و گفت: «مدیریت ریسک، مدیریت نگهداری، تعمیر و پیش‌بینی خرابی‌های خودرو و مواردی از این دست دیگر خدماتی است که کارپو به مجموعه‌های مختلف ارائه می‌دهد.»

از تحلیل رفتار راننده تا ارائه رهکارهای لجستیکی

کارپو که حالا با بیش از 10 نفر مشغول به کار است، با تمرکز بر تحلیل رفتار راننده به شرکت‌های لجستیک و مجموعه‌های دارای ناوگان حمل‌و‌نقل کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از گزارش‌های تحلیلی و کاربردی مبتنی بر داده با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ریسک و هزینه‌های ناوگان را کاهش دهد.

دو ویژگی مهم دیگر این سرویس نسبت به نمونه‌های مشابه‌ داخلی و خارجی خود، دسترسی سریع و آسان به سامانه بدون نیاز سیستم های داخلی سازمان و امکان اعتبار سنجی رفتار راننده در راستای اعطای تخفیف‌های بیمه بدنه برای ماشین‌های کم ریسک‌تر ناوگان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی