ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل استور
مالی و سرمایه گذاری

ژاپن ظاهراً می‌خواهد قوانین ضدانحصار را علیه اپل تشدید کند

ژاپن قصد دارد جریمه رفتارهای انحصارطلبانه شرکت‌های فناوری مانند اپل را تا 20 درصد از میزان درآمد شرکت در این کشور افزایش دهد.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰

پس از اینکه کمیسیون اروپا اپل را مجبور کرد که راه‌اندازی فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در iOS را ممکن کند، به‌نظر می‌رسد که کشورهای دیگر نیز درحال بررسی اقدامات ضدرقابتی اپل هستند. به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه ژاپن نیز به‌دنبال افزایش قابل‌توجه جریمه برای شرکت‌های بزرگی مانند اپل است که اقدامات انحصاری آن‌ها مانع فعالیت رقبا می‌شود.

براساس گزارش نیکی آسیا، ژاپن قصد دارد جریمه انحصارطلبی شرکت‌های فناوری را تا 20 درصد از میزان درآمد شرکت در این کشور افزایش دهد. رقم جریمه درحال‌حاضر در این کشور آسیایی حدود 6 درصد است. ژاپن در اواخر سال 2023 نیز به اپل هشدار داد که قرار است در مقررات ضدانحصاری خود بازنگری کند. مسئله اصلی ژاپن مربوط به اپ استور کوپرتینویی‌هاست و می‌خواهد قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها در این کشور ممکن شود.

قوانین ضدانحصاری جدید ژاپن علیه اپل

این قانون جدید ضدانحصار ظاهراً توسط کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن (FTC) درحال تهیه بوده و اکوسیستم‌های موبایل مثل اپل و گوگل را هدف قرار داده است. شرکت‌های بزرگ فناوری مجبور خواهند شد فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و روش‌های پرداخت جایگزین را در اکوسیستم‌های بسته خود فراهم کنند؛ در غیر این صورت با جریمه‌ای تا 20 درصد از درآمد خود در این کشور مواجه خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود FTC ژاپن به‌زودی پیش‌نویس جامعی از مقررات جدید ضدانحصار را به گروه‌های قانون‌گذار ارائه کند. اعضای پارلمان می‌توانند در اسرع‌وقت درباره این پیش‌نویس بحث کنند که ممکن است نتایج این بحث، بازار موبایل ژاپن را تغییر دهد.

پس از اتحادیه اروپا و احتمالاً ژاپن، شاید کشورهای دیگر در سراسر جهان نیز در قوانین ضدانحصار خود تجدیدنظر کنند؛ این رویه ممکن است اپل را مجبور کند به‌صورت جهانی راه‌اندازی فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در iOS را ممکن کند؛ زیرا برای این شرکت دشوار خواهد بود که برای هر کشور فرایند اجرایی جداگانه‌ای تنظیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی