ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به‌جای تهدید، به تعهداتتان عمل کنید

به گفته «اشکان آرمندهی»، وزارت راه در عمل به تعهدات خود درزمینه اتصال پلتفرم‌ها به سامانه املاک و اسکان عمل نکرده است.

ایمان بیک
نوشته شده توسط ایمان بیک | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۸

مدیرعامل «دیوار» در واکنش به انتشار خبر «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدودشدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ ضمن تشریح اقداماتی که این پلتفرم انجام داده است، خواست این وزارت به تعهداتش عمل کند.

به گزارش دیجیاتو، «اشکان آرمندهی» با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: «دیوار از ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان وصل شده است و در فرایند ثبت آگهی، هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند، امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد.»

آرمندهی مسئله را یک موضوع سلیقه‌ای دانست و گفت: «مشکل این است که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است که روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرارگرفتن دکمه ورود به این سامانه، بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری، متوقف شده‌اند.»

او افزود: «در جلسه‌ای که ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، برای پلتفرم‌ها تعهد ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان تعیین شد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعهدمان عمل کردیم. در همین جلسه برای وزارت راه و شهرسازی هم تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است.»

آرمندهی درباره تعهدات وزارت راه توضیح داد: «ازجمله تعهدات وزارتخانه این بود که اگر شخصی غیر از مالک، قصد آگهی ملکی را داشت، تنها درصورتی مجاز به انتشار آگهی است که کد ملی و شماره موبایل مالک را هنگام ثبت آگهی در سکو وارد کند و پس از تأیید مالک، اجازه انتشار آگهی داده شود.»

آرمندهی ادامه داد: «پیاده‌سازی این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است ولی تاکنون برای مشخص‌کردن این فرایند هیچ اقدامی نشده است. تعجب می‌کنم از موضع دوستان وزارت راه و شهرسازی که صرفاً روی مسئله مسدودسازی تأکید می‌کنند. ما ۷ ماه است که به تعهداتمان عمل کرده‌ایم و هر کاربری در فرایند ثبت آگهی ملک هم می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند.»

مدیرعامل دیوار همچنین با اشاره به ایرادات فنی وب‌سرویس سامانه املاک و اسکان نیز گفت: «ما در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ و پس از گذشت ۴ ماه از اضافه‌شدن درگاه این سامانه به دیوار، پس از جلساتی که با مسئولان وزارت راه داشتیم، طی نامه‌ای به رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، تعدادی از ایرادات سامانه را اعلام کرده و درخواست اصلاح آن‌ها را داشته‌ایم.»

به گفته او، «تأخیر در پاسخگویی، نرخ پایین تأیید به درخواست‌های ارسالی (تنها ۱۰ درصد)، معیارهای اشتباه برای احراز هویت مانند اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از کد پستی یک ملک نامرتبط، آگهی خود را احراز کند، ازجمله ایرادات این سامانه است، اما تاکنون اقدامی برای حل این مسائل انجام نشده است.»

آرمندهی همچنین گفت: «البته ما به این وضعیت تکراری عادت کرده‌ایم؛ از سال ۹۸، دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند، هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستأجران است، به‌دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها، صرفاً می‌خواهند تقصیر را به گردن پلتفرم‌ها بیندازند. چند سال می‌گفتند قیمت‌ها از روی سایت برداشته شود، یک سال حکم به تعلیق دادند و حالا هم از مسدودسازی می‌گویند.»

مدیرعامل دیوار افزود: «ما حتی فهرستی از کسانی که به‌صورت هدفمند آگهی‌های غیرواقعی در بخش املاک منتشر کرده‌اند، آماده کرده و به‌دلیل تضییع حقوق و اتلاف وقت کاربرانمان، فرایند شکایت قضایی از آن‌ها را هم شروع کرده‌ایم؛ چون این موضوع از دغدغه‌های اصلی دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌هاست.»

آرمندهی در پایان تأکید کرد: «ما همچنین برای احراز هویت کاربران آگهی‌گذار ملک، در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ یک سامانه دیگر به اسم «ونیفای» را نیز فعال کرده‌ایم. جلوگیری از انتشار آگهی‌های غیرواقعی از اهداف و برنامه‌های اصلی ما در دیوار است و از هر اقدامی که درزمینه رسیدن به این هدف مؤثر باشد، استقبال کرده و برای اجرای آن آماده همکاری و تعامل هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی