ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه محصولاتم را آنلاین بفروشم؟

جالب است بدانید این روزها بیش از 75 درصد مردم، خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و این عدد روزبه‌روز نیز در حال افزایش است! با تجه به این آمار، حضور در دنیای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جالب است بدانید این روزها بیش از 75 درصد مردم، خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و این عدد روزبه‌روز نیز در حال افزایش است! با تجه به این آمار، حضور در دنیای دیجیتال و فروش آنلاین فرصتی عالی برای تمام کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

«چگونه محصولاتم را آنلاین بفروشم؟» این پرتکرارترین سؤال تمام صاحبان کسب‌وکارهاست؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به صورت قدم به قدم شما را در این مسیر راهنمایی کنیم و تمام مراحل و نکات مهم برای فروش آنلاین محصولات را به شما آموزش دهیم.

روش های فروش محصول به صورت آنلاین

فروش آنلاین، مراحل و اصول خاص خودش را دارد و در صورت انجام صحیح آن‌ها، قطعاً به موفقیت زیادی در کسب‌وکار اینترنتی خود می‌رسید. در ادامه تمام این مراحل را بررسی می‌کنیم.

انتخاب محصول مناسب برای فروش

مهم‌ترین و اولین قدم برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین، انتخاب محصول مناسب و پرمتقاضی است. برای این کار شما در ابتدا باید تقاضای بازار، میزان رقابت و همچنین حاشیه سود کالا را بررسی کنید و مطمئن شوید که محصول موردنظرتان برای فروش مناسب است.

ایجاد کانال فروش آنلاین مناسب

پس از انتخاب محصول شما باید بستر مناسبی را برای فروش آنلاین محصولاتتان ایجاد کنید. برای این کار چند گزینه را پیش رو دارید که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

ایجاد فروشگاه آنلاین اختصاصی

یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی و فروش کالا، ساخت وب‌سایت سفارشی است. با این کار شما می‌توانید تمام قسمت‌های مختلف سایت را بر اساس هویت برند خود ایجاد و شخصی‌سازی کنید. البته انجام این کار با استفاده از وردپرس و ابزارهای متفاوت دیگر نیز امکان‌پذیر است و خیلی راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

فروش اینترنتی محصولات در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین روش‌ها برای فروش آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، ایمیل و... است؛ زیرا به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه را می‌دهد. از طرفی حضور و فعالیت در این رسانه‌های اجتماعی تقریباً رایگان است و به همین دلیل برای مبتدیان گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

بنابراین حتماً به فکر ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم‌ها به خصوص در اینستاگرام باشید تا بهترین و بیشترین فروش‌ها را رقم بزنید.

مارکت پلیس‌ها یا سایت‌های واسطه

مارکت پلیس‌ها پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به چندین فروشنده این امکان را می‌دهند که در کنار یکدیگر به فروش محصولات خود بپردازند. این روش مزایایی مانند هزینه پایین، بازاریابی و دسترسی به مشتریان بیشتری را برایتان رقم می‌زند؛ اما در کنار تمام این موارد، محدودیت‌ها و رقابت زیادی نیز دارد.

انواع روش‌های بازاریابی و جذب مشتریان

پس از ایجاد فروشگاه آنلاین، شما برای فروش محصولات یا خدماتتان، باید با بازاریابی مشتریان را جذب کنید؛ زیرا موفقیت در کسب‌وکارتان تا حد زیادی به نحوه بازاریابی آن بستگی دارد. انجام تبلیغات در دنیای دیجیتال کمی متفاوت‌تر از روش‌های سنتی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل (SEO)

با انجام تکنیک‌های اصولی سئو، فروشگاه یا وب‌سایت شما رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل دریافت و در نتیجه ترافیک و مشتریان بیشتری را جذب می‌کند. توصیه می‌کنیم برای این کار حتماً از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت و کمک بگیرید.

تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات آنلاین به روش‌های متفاوتی مانند تبلیغات گوگل ادز، تبلیغ در اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌شوند. این نوع بازاریابی نتیجه مثبتی دارد؛ البته به شرطی که مناسب‌ترین روش را با توجه به فروشگاه و محصولات خود انتخاب کنید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

شما می‌توانید با جمع‌آوری آدرس ایمیل و اطلاعات مشتریانتان، آن‌ها را از محصولات جدید، تخفیف‎‌ها و جوایز خود آگاه کنید.

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار در فضای اجتماعی، روشی بسیار عالی برای بازاریابی است و باعث جلب اعتماد مخاطبان، دسترسی به مشتریان وفادار و همچنین آگاهی از برندتان می‌شود. البته باید بدانید این روش در برخی از موارد نیاز به هزینه بالایی دارد و برای هر محصولی مناسب نیست.

ارائه خدمات شگفت‌انگیز به مشتریان

ارائه خدمات منحصربه‌فرد به مشتریان، از مهم‌ترین بخش‌های فروش آنلاین محصولات است. موارد زیر از مهم‌ترین و بهترین خدماتی هستند که می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید:

  • پاسخ سریع و شفاف به سؤالات مشتریان
  • در دسترس ‌بودن
  • کمک به مشتریان در انتخاب محصولات
  • ارسال به موقع سفارش‌ها
  • در نظر گرفتن جوایز و تخفیف
  • تهیه بسته‌بندی‌های جذاب
  • امکان مرجوع کالا
  • پشتیبانی آنلاین

تولید محتوای باکیفیت از محصولات

تولید محتوای باکیفیت یکی از مهم‎ترین نکات در فروش اینترنتی است. شما باید تصاویر و ویدئوهایی واقعی، بسیار واضح، با کیفیت بالا و از زوایای متفاوت از محصولاتتان تهیه کنید. علاوه بر این تولید محتوای متنی و توضیحات محصول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین با زبانی جذاب، به معرفی کالا یا خدمات خود بپردازید و افراد را برای استفاده از آن‌ها ترغیب کنید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها و شناخت مشتریان

با تجزیه و تحلیل اطلاعات، شما عملکرد خود را رصد و نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی می‌کنید. علاوه بر این با این کار به درک و شناخت بیشتری از مشتریان، رفتار آن‌ها و همچنین عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود می‌رسید؛ چنین اطلاعاتی به شما کمک می‌کنند که تصمیمات مؤثرتر و آگاهانه‌تری برای افزایش فروش اینترنتی خود بگیرید.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای متفاوتی مانند Google Analytics و Adddobe Analytics نیز استفاده کنید.

نکات مهم و طلایی برای افزایش فروش آنلاین محصولات

علاوه بر تمام موارد بالا، نکات زیر تأثیر به سزایی در فروش آنلاین دارند؛ بنابراین برای افزایش میزان فروش خود باید تمام آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • قیمت‌گذاری محصولات بسیار مهم است؛ بنابراین حتماً قیمتی رقابتی و متناسب با ارزش‌های محصول را تعیین کنید.
  • فرایند خرید باید ساده و امن باشد تا مشتریان با خیالی راحت از فروشگاه شما خرید کنند.
  • به تمام تعهدات خود مانند ارسال به موقع، پاسخگویی سریع و... عمل کنید.
  • حتماً به رقبایتان توجه کنید و راهی برای تمایز خود از آن‌ها بیابید.
  • به کیفیت محصولات و خدمات خود توجه کنید.
  • همواره به فکر ایجاد یک تجربه خرید لذت‌بخش برای مشتریان باشید.

تمام این موارد در کنار هم باعث افزایش فروش اینترنتی شما می‌شوند. علاوه بر تمام این نکات حتماً از افراد متخصص و ماهر نیز کمک بگیرید و فروشگاهی حرفه‌ای راه‌اندازی کنید.

چگونه محصولاتمان را در اینترنت بفروشیم؟ | بررسی توصیه‌های پایانی

در این مقاله با تمام اطلاعات لازم در مورد فروش آنلاین محصولات آشنا شدید. در انتها باید بدانید فضای دیجیتال این روزها بسیار رقابتی است؛ بنابراین باید از همان ابتدا فعالیتتان را به صورت حرفه‌ای شروع کنید.

این ایده‌ها برای تمام افراد یکی هستند؛ اما نحوه اجرا، شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا با تیم یا فردی بسیار حرفه‌ای در این زمینه مشورت و تمام ابهاماتتان را برطرف کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی